Borta?

Nej då jag e här :) Men jag springer runt en massa massa massa!
Inte många lugna stunder hos familjen Axelsson Hansson!
Det har varit en massa flyttande i helgen och veckan har varit pluggande i 190!
Mängder med läxor, redovisningar och en och annan tenta... Hysteriskt roligt...
Skulle pluggat i helgen men i fredags bjöds föräldrarna x 2 in och vi hade en mysig middag.
Först skulle jag ju dock handla allt till middagen. Tur att man har lite kunskap bakom så att man bara kan slänga ihop en middag sådär.
Först var jag på söder och handlade tre kassar med grönsaker och frukt. Över gatan och handlade en stor bit kalvryggbiff.
In i bilen med allt och bort till centrum där jag först handlade några flaskor på systemet. Sen begav jag mig till Gastronomi butiken där jag hade blivit tipsad om en grym rödvinssky, Ålgrändens fisk fick förse mig med pilgrimsmusslor och sen asiaten på sundstorget. Asiaten e alltid lite kämpig för man är alltid den enda som pratar förstålig svenska, förstår bara vad hälften av allt är och är det något man letar efter är det halft omöjligt att hitta. Men ja jag hittade lite allt möjligt som wonton, filodeg, några torkade svampar, kryddor och även en påse räkchips (ikke friterade).
Mästerlivs var sista stoppet och halv ett var man hemma igen :P
Sen var det ett intensivt race som innefattade matlagning, städning och dukning. Klockan sex ringde det på dörren.
Först var det fördrink med mousserande, mynta och cactus lemon sorbet tillsammans med lite asiatiska snacks.
Förrätten bestod av en halstrad pilgrimsmussla och en dumpling på hummer. Till den var det knapriga minikrutonger, dillolja och en krämig jordärtskockssoppa. Riktigt trevligt och gott.
Huvudrätten var min kära ryggbiff som jag lågtempade. Jag gjorde en bouquette garni puré och smörbakad fondantpotatis som inte är något för kaloriräknare... För att göra det något nyttigare fick det bli lite grön sparris, bondbönor och små gröna skalade ärtor :)
Allting blev fulländat med rödvinsskyn från gastronomi butiken.
Desserten var en mörk chokladbrownie med variation på havtorn (coulis, gelé och karamelliserade) och en mousse på mjölkchoklad.

Kommentarer
Postat av: S!!

mm så mycket gott!! du e så duktig vännen! kram på dig! =)

Postat av: Dessi

Herregud... Vilken lyxmiddag verkligen!

2010-01-20 @ 23:40:45
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback