Det är ni som är konstiga! Jag är normal!

Ännu en gång har Alex Schulman fått mig att le.

Den här gången handlade den skånska dialekten. Alla påpekar att jag pratar konstigt. Fråga mig inte varifrån det kommer... Det är något med mina "Å" iaf. Hårnål är det senaste ordet som fått folk att skratta... Ja jag vet ärligt talat inte var de kommer ifrån. Men det är inte den där breda skånskan iaf. Den avskyr jag precis som 08-orna gör.

Men ja jag är väll någon blandras.... helsingborgare, höganäsare (highnose som Sandra hade sagt) och ängelholmare. Helsingborg är min fasta punkt i verkligheten. Det är där jag kommer att bo framöver. Höganäs finns det ett par släktingar i och det är också lite hemma för mig... Många barndomsminnen där och i Viken. (I love Viken). Ängelholm är ändå av någon anledning den staden jag känner mig mest hemma i och som jag av någon anledning har en känsla att jag kommer bosätta mig i någon gång vare sig jag vill eller inte. Tycker det är alldeles för litet egentligen men är svag för det insprängda vattnet och dem mysiga villorna bredvid.... Ängelholm är mammas hemstad och där busade jag mkt som liten :) Det var något speciellt med att cykla runt på mosterns lilla område fullt av radhus, för att sen inse att man var vilse, gråta en skvätt och sedan upptäcka att man stod utanför rätt dörr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback