Rapport från trädgården

Ville bara informera om att JA mitt nätverk känner av min laptop även när jag sitter ute i solen. Gött!
Så nu kan jag sola dem få lediga studer jag har och kombinera detta med en schysst bränna. Inte fel. Inte fel alls.

Dessutom finns det ju trådlöst nätverk i hela stadsparken för er som inte visste det. Funderade på att sätta mig där en stund och filosofera idag men ist blev jag fröken hurtig och gick en lång promenad i både Norra hamnen och ut mot fria bad och längre norrut. Var inte alls fel att få lite Eva-tid och bara gå och filosofera och tänka över saker och ting som sker i min värld just nu.

Skulle kanske träffat fröken Johansson idag men hon var fröken Trött och Sömning idag så jag lät henne utnyttja sin fria tid till att åtgärda problemet ist för att bli ännu tröttare av att babbla med mig som vi brukar. Folk i omgivningen blir ju matta när vi sätter igång så hur blir då vi?

Var på IKEA idag. Hittade en skänk till köket och köpte en massa sådana där ugnsformar och annat smått och gott. Dessutom kan jag bikta mig nu: Jag snodde informatinslappen om skänken grimle. Jag pallade helt enkelt inte skriva ner alla mått och grejer så jag drog ut papperslappen ur sin lilla plastficka och smög ner den i min väska. Nä förlåt men jag har verkligen inget dåligt samvete. Jag var verkligen jättetrött och smått irriterad över att dem hade ropat efter Axels mamma i högtalaren 5 ggr. Jag började ist tycka synd om stackars Axel som satt ensam och övergiven i bollhavet.

Sen en vända på Väla. Hämtade stickers till mitt tak i köket och gick på jakt efter flippflopps. Hittade inga som var värdiga mina fötter eller tillåtna enligt min plånbok.
Köpte däremot två halsband.... Precis vad jag behöver.... Idiot...

Ja jag hittade förresten ett par stövlar på Spirits rea. Fifth Avenu Shoe Repair.... Ett favoritmärke. 2000 kr.... Reapris.... 2000 kr för mkt tyvärr. Min plånbok är inte alls sammarbetsvillig just nu. Men jag skänkte en tanke till min FASR-vinterjacka (palla skriva Fifth Avnue Shoe Repair??) som hänger i min garderob och bara väntar på skitväder och snöstormar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback