Hej mitt namn är Eva Hansson...

I min kamp mot mer sömn till Sandra inträffade följande igår:

På andra sidan luren: "Välkommen till Nordsjö färg vad kan jag hjälpa till med?"
Jag: "Hejsan mitt namn är Eva Hansson jag undrar om ni fått in en rekvisition till Sandra Johansson från Brogripen?"
På andra sidan luren: "Vänta jag ska kolla... Var det till Eva eller Sandra???? " *bläddra bläddra bläddra*
På andra sidan luren: "Nä den har inte kommit in men dem kan vara så jäääävla slöa ibland"
Jag: (smått förvånad över språket) Ehm jaha....
På andra sidan luren: "De e bara att ringa dit så kan dem faxa över skiten. Bara stå på dig!"

Sen ringde jag Brogripen.

Jag: "Hej mitt namn är Eva Hansson. Det är så här att... Ehm ja vi kan kalla henne min vän.... Sandra Johansson väntar på en rekvisition från er på Nordsjö färg."
På andra sidan luren: "Då får hon ringa mellan 09.00 och 12.00.
Jag: "Men hon sover då... Det är därför jag ringer:.."
På andra sidan luren: "Ja men det är inget jag kan göra åt det. Vi kan inte anpassa oss efter allt o alla."
Jag: "Men du tycker inte att det är rätt så korkade tider? Jag menar skulle ni ringa till henne efter hennes tider skulle hon ha telefontid mellan 01.00 och 05.00. Skulle du vara sugen på att ringa då kanske?"
På andra sidan luren: (riktigt irriterad) Men nu är det så det är var det något mer du ville eller?"
Jag: (riktigt förbannad) Nä det var det inte! *klick*

Nu ska jag iväg och jobba. Pratade med Sandra till en 02.00 i natt. Somnade typ en halvtimme senare. Gick upp halv sju. Gött....


Och akta er för Magnus Ugglas hårbollar!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha...du är underbar..Men tänk dig Mange(Uggla) hoppa på en sån boll...tighta stuprör o rosa magtröja... :P Mumma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback