Kreativitet finns det knappast brist på...

Kreativiteten bara sprutar ut känns det som. Massa idér hela tiden. Framför allt när det gäller den nya lägenheten. Blir nog ljusa väggar i någon gräddig vit färg eller nått. Och så ek som träslag för att ge lite värme. Mmm det blir nog bra..

Soffan jag har hittat kommer från mio och heter Coffee. Sånn byggbar variant. Så det blir en beige trea med divan och med smala ben i ek. Till det ett runt bord också från Mio som Peter, Sandras pojkvän, tipsade mig om. Och så en rund matta till det. Har dock inte hittat någon snygg sådan... Sen hamnar TV:n mellan fönsterna... Någon snygg TV-möbel i ek.... O sen så ska de upp några hyllor på väggarna och lite snygga tavlor. Golvlampor... vaser... Och en massa massa ljus! :)

Har ju ett valv mellan sovrum och vardagsrum. Och rakt in ska sängen stå. En stor snygg säng med massa kuddar och ett snyggt överkast... Kommer alltid tvingas bädda sängen i och med att den är fullt synlig :) Kanske bra...
Ja sen blir det någon form av garderober och kanske någon byrå där inne...

Köket är det rummet jag är minst säker på... Ska ju måla om köksluckor, sätta nya knoppar och få en köksfläkt. Sen så vet jag inte om jag ska köra något modernt ekbord med tunna metallben och några stolar i samma stil... Eller om man ska köra mer enhetligt med ett ekbord, ekstolar och en skänk i samma serie. Behöver någon mer avställningsyta för micro, espressomaskin osv... Blir nog några tavellister där inne med mina favorit-kokböcker...

Sen har vi badrummet. Gå in backa ut. Nä inte så farligt faktiskt :) Men ett nytt badrumsskåp behövs. Dem där blåa luckorna framkallar ett fruktansvärt illamående.... Sen något snyggt duschdraperi, badrumsmatta och några mysiga handdukar. Inte alls fel sen kanske.

Ja hallen har ett underligt utseende men det ska nog gå att lösa på något bra vis. När man kommer in i hallen ser man direkt in i vardagsrummet. Det gillar jag. Ger en ombonad och mysig känsla på något vis... Ja hallen och toaletten har förresten inte lika högt i taket som det övriga. Skiljer 40 cm....

Sen har jag en garderob man kan gå in i med en minimal liten pyttedörr :) Riktigt söt faktiskt... Där inne ska bli mitt lilla dressingroom eller nått. Ja det blir säkert bra...

Nä jag får fortsätta att uppdatera någon annan dag känner jag :) Ha det fint mina vänner! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback