"Ta det på 250"

Nu har man kommit hem från jobb. Klockan är ett. 200 kr i dricks ikväll. Inte alls fel. Fick min dricks för den här månaden igår och den låg på 1700 kr. Älskar restaurangbranchen! :) Har jag förresten sagt at det här med dricksandet börjar påverka min vardag alldeles för mkt?
Av ren reflex så får jag lust att dricksa överallt... O då menar jag överallt. Idag senast på Åhléns... "Det blir 237 kr". Och av ren reflex svarar jag "Ta det på 250". Hon tittar förvånat och en aning förvirrat på mig och jag mumlade något tillbaka.... Samma sak har varit nära att hända på t.ex. Oj!, Mc Donalds och på en del andra ställen där man dorkakt inte dricksar...  Ja på restauranger och när det gäller taxi dricksar jag iaf. Det är normalt..

Köpte förresten ett par solglasögon idag. Det är tredje paret denna sommaren... O sommaren har knappt börjat... Har en tendens att lyckas ta itu sådana och därför är det verkligen inte tacksamt att ge mig ett par D&G eller gucci. Av samma anledning lägger jag inte ut dem pengarna själv heller....

Nä jag borde verkligen sova... Sjukt trött men samtidigt helt uppe i varv och kan inte riktigt slappna av. Men jaja det löser sig säkerligen när lampan slocknar :)

Kommentarer
Postat av: Y

haha! drickskvinnan i farten.. jag vet vad du menar. extrajobbar på café och kan ofta vilja klaga på skolans kafeteria.. kan tänka "ingen service, huh" och sen slår det mig att jag är i en skola! :P

Postat av: Sandra

Nu får du lägga av med dricksandet :P Spara pengarna till nåt vettigt i din nya lägenhet..som by the way ligger två våningar under min (om du nu lyckats glömma det på något magiskt sätt) haha :) Ring mej när du vaknar!

2007-05-30 @ 09:11:20
URL: http://sandrainthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback