Min dag

Blev ingen tur till jobb idag. Vilket jag är ganska tacksam för.
Började dagen med att för första gången på länge vakna pigg och utvilad efter en GOD natts sömn. Åt lite vaniljyoghurt med havrefras med torkade jordgubbar (och kostfibrer).
Tog itu med tvätten och sprang där lite fram och tillbaka.
Bakade några bullar... Fullkorn vilket egentligen inte var planerat... Köpte Vetemjöl Special på Coop när jag var där med Fröken Löfvall... Tydligen var det Vetemjöl Special Fullkorn...
Bullarna blev okej dock... Lite skinka och smör gjorde susen.
Sen mös jag en massa på soffan och kollade på TV.
Städade lite och bläddrade i både kokböcker och tidningar.
På med tjocktröjan och ner till Oj. Skulle egentligen köpa mer flingor men jag lämnade butiken med nån müslivariant som ni ser bild på nedan.
En rask promenad upp för backen med min fot som faktiskt känns nästan hel idag.
Upp till Videokalle och hämta mitt paket från cdon. Harry Potter box, Djävulen bär Prada och I hennes skor.
Sen upp en runda till Tobbe och hämtade klockan, lite kuddar, julpynt och annat smått och gott.
Åter igen hemma och har precis ätit lite potatismos med fläsk... Är väldigt petig när det kommer till mos. Ska inte vara några klumpar, ha lagom sälta, vara fluffigt och smaka lite smör och lagom mkt vitpeppar.
Så idag testade jag en ny metod. När jag kokat potatisen så pressade jag den först och sen passerade jag den genom en finmaskigsil. Allt för att utrota dem där förbaskade klumparna. Sen värmde jag mjölk  i en kastrull och smälte smör i en annan. Smöret lät jag bli lite sådär gyllenbrunt så det får den där nötiga smaken. Och gud vad moset smakade underbart! O ja sen vispar jag det med elvisp för att få det extra fluffigt :)

Sen kollade jag på Råttatouille i soffan och skrattade tills jag grät :) Haha grabbarna brukar jämnföra mig med tjejen i filmen! Dock är jag inte riktigt lika kaxig.... Eller jo kanske ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback