Mamma hade varit stolt...

.... om hon såg mig nu.
Håller på och tvättar och springer titt som tätt ner till tvättstugan för att byta i maskinerna.
Var ju ett tag sen jag tvättade sist med tanke på att jag lyckats missa min förra tid och det varit fullbokat i typ två veckor :/
Men nu har jag tvättat så att jag knappt vet var jag ska göra av all tvätt...
Dessutom så drog jag av plasten från min nya strykbräda!
Jag stryker typ bara skjortor till skillnad från mamma som stryker allt som korsar hennes väg....
Men så när jag tagit ut mina nytorkade lakan så störde det mig hur mina snygga vita örngott såg ut som små hopknycklade dammtrasor...
Så när jag kom upp till lägenheten så var det fram med strykbrädan och strök dem :)
Och när jag ändå höll på så passade jag på att stryka lakanet och påslakanet... Och för er som inte vet (dem flesta förhoppningsvis för annars framstår jag som....) så har jag sånt gigantiskt täcke och en 180-säng. Inte det lättaste att stryka kan jag säga.
Strök en och annan skjorta också när jag ändå hade det framme. Så nu åker det in i garderoben och kommer väll fram om typ ett halvår...



By the way mina grannar måste ha stans:
renaste golv / mest ineffektiva dammsugare / eller skitigaste ungar som dammar av sig överallt.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback