Helt magiskt!!

Äntligen kan man blogga igen! Underbart!

Har egentligen massor att berätta om lördagen men det får bli imorgon så kan det bli lite bilder också.

Igår så var det måndag. Gick upp klockan nio och betade av tre veckors tvätt. Sist jag hade tvättid så fick jag rycka in o jobba så ja där fanns ju en del att ta itu med.

Medans man tvättade så blev det en god frukost och en massa mysande.

Sen iväg på massage. Som vanligt rusade tiden iväg. Carina knådade och jag babblade. Hon och jag var ju i Florida samtidigt så det blev ju en massa snack om det. Sen ska hennes dotter på balen nu så det blev ju också ett av samtalsämnena.

Sen hoppade jag in i bilen igen. Åkte hem och tog en varm och go dusch. Lagade en lunch bestående av saffranspasta med lax och grön sparris. Inte alls fel kan jag säga ;)

Kollade på Gordons kitchen nightmares och konstaterade att han visar sig i bar överkropp i varje avsnitt. Precis som att han är fixerad vid att bli filmad när han bytar om och tar på sig kockrocken...

Kan tänka mig att han är fruktansvärt skrämmande och respektingivande. Han verkar vara riktigt lång....

När klockan var runt sex gjorde man sig redo och gav sig sedan ner för backen. Träffade mamma och dotter Johansson (även Patrik för den delen...). Dock skulle inte Patrik träna vårt pass. Tur det... Jag visar inte mina bästa sidor när jag är svettig och rödflammig. Powerpasset var inte något man skojar bort. Utfall och grejer var inget att leka med. Så ja man var ju liiite mör när man skulle upp för backen.

Däckade i soffan med ett glas vin när jag kom innanför dörren. Känner sig smått sofistikerad och vuxen när man sitter där själv med ett glas vin. Men det är sjukt gott och avkopplande.

Vaknade klockan nio imorse. Duscha, fixa tvätten, diska, bädda och den här lägenheten såg ut som så jag vill. Inte massa saker som ligger framme och skräpar och allt på sin plats.

Satte mig i bilen och konstaterade att jag/vi hade inte kunnat få bättre väder.

Körde bort till familjen Vourdoukas och åt frulle. Hade med mig mina älskade formfranskemackor :P

Nicco satt och gnällde över att jag bara gillar brats och jag gnällde över att Nicco är dum i huvudet. Sandra medlade vilket ledde till att jag bara gillade vissa brats och att Nicco bara var lite dum i huvudet... Typ...

På med jackan och Sandra och jag hoppade in i bilen. Bort till Pålsjö där vi njöt av alla vårtecken vi såg och hörde. Såg vitsippor och ekorrar och hörde fågelkvitter och hackspettar.

Pratade om allt och ingenting och konstaterade att vi måste åka till söderåsen och vandra någon solig söndag.

Mötte ett gäng 15-åringar som tydligen tyckte att mina solglasögon var coooooola och frågade om jag köpt dem på Ebay(???)... Ehm nä...

Cabbade ner varpå Sandra lyckades klämma mitt huvud!! Vindskyddet jag har tog emot så vi inte kunde fälla ner taket och när jag skulle rätta till det drog Sandra upp taket helt igen. O ja då hamnade ju mitt huvud mellan vindrutan och taket... AJ! Måste sett snyggt ut...

Körde en runda men bilen igen och begav oss till Bjäregatan där vi hämtade parmesanost och min glömda plånbok.

Begav oss till Sandra och åt carbonara på ballkongen. Underbart!

Ner till norra hamnen en sväng och promenerade varpå en tjock dimma dök upp. Var knappt att man såg båtarna... Riktigt skumt. Så när vi hade snackat lite skit med Raffe på Oz begav vi oss bort till bilen och fällde upp taket igen.

Sen när vi kom upp på järnvägsgatan (typ 100 meter österut) var det strålande solsken. Riktigt knasigt. Så när vi tankat var det bara ner med taket igen och ner till Lund. Sjukt go känsla att köra motorvägen ner och INTE frysa!

Fikade med Åse och blev mkt jobbsnack mellan henne och Sandra. Hängde med delvis och vissa gånger kände jag mig helt svimmfärdig av alla konstiga termer hit och dit.

Dax att dra sig hemåt och då var det faktiskt lite kyligare.

Körde inom City gross och köpte tacokit och grejer. Hem till mig och slängde ihop tacos på typ två minuter kändes det som. Nog dåligt team vi är ;)

Blev en liten mysstund i soffan också. Sen körde jag hem Sandra och tog en sväng ner till jobb och hämtade min drille. Gött med lite pengar ett par dagar efter lönen :P

Fick Johan på köpet och lämnade honom på vägen. Eller ja vi bor ju bara några hundra meter från varandra så det var inte direkt någon omväg.

Så nu är man hemma i soffan. Och njuter av att äntligen kunna blogga igen! Underbart!!!

Min dag har varit helt magiskt. Inte ofta jag och Sandra har en hel sånn här mysdag helt för oss själva. Så var det förra sommaren :) Och ett klassiskt citat dammades av idag igen

RIBBAN ÄR SÅ LAGD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback