Parkeringsbestyr

Ja jag parkerade på GA även idag. Så upp med tuppen o flytta bilen. Har ju varit två helvetesdagar när det gäller parkering. 1:a onsdagen och 1:a torsdagen i månaden är det ju städdag här uppe på området och då får man typ inte parkera nånstans. Så när man väl hittar en ruta så överväger man att ställa av bilen i två dagar...
Igår parkerade jag iofs på en gata där jag inte fick stå men grejen är ju att det är bara mellan 8.00-12.00 och klockan var tio i tolv. Tänkte att om jag skulle få böter nu så snear jag ut totalt. Som tur fick jag ingen lapp. Men typ 10 000 andra här uppe får böter dessa dagarna.
Där är ju dem som glömmer bort att det är första onsdagen/torsdagen. Speciellt om det handlar om att första onsdagen är den 7:e för då känns det inte som början på en ny månad längre.... Jag har tillhört denna gruppen ett par gånger.
Sen finns där dem som inte kommer upp i tid för att flytta bilen.
Sen finns där säkert dem som inte tror på det. "Äh det är nog ingen som kollar det".
Jag kan säga att jag har aldrig varit med om så ettriga parkeringsvakter som dem här uppe hos mig! Dem är överallt!!!
Speciellt när dem nu är så luriga i sina svarta jackor. Det där är ett bra argument för att jag ska börja använda mina glasögon... Innan lyste deras röda jackor lång väg så då såg man dem tydligt. Nu smälter dem in dem jävlarna och jag som ser dåligt på långt håll kan inte skilja deras jackor från någon annans. Svarta jackor och svarta byxor är mer lurigt än röda jackor och grå byxor.
Är det något jobb jag hellre hade dött än tagit så är det det. Jag hade behövt bli grymt korkad och hade blivit hotad dagligen. Och ansett att jag förtjänade varrenda svordom och ord som slängdes efter mig.

image299

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback