Fröken Klen i maten

Var ju hemma hos mamma och pappa i söndags. Fick med mig en pärm som mamma samlat en massa saker från när jag var liten. Allt från klasslistor, gamla scheman (till och med ett från första klass) och gamla journaler. Läste om en gång när jag var hos läkaren 1992 för att jag hade feber, åt dåligt och var trött. Där stod också "flickan är tydligen även normalt sett ganska klen i maten". Det tyckte mamma var roligt :P Men ja jag har alltid ätit lite halvkasst.
Ska försöka bli bättre :)
Tror att för att jag ska kunna äta ordentligt så handlar det om planering. Har jag inte mat hemma är det svårt att sköta det. Så nu ska jag försöka planera veckan så att jag alltid har något i bakfickan.
Imorgon blir det kyckling med den där bbqkryddan jag köpte (som jag älskar) och pilaffris med kronärtsskockor, paprika och majs.



Ni vet när man har en sånn där mysig och glad känsla i kroppen hela tiden. Så när man stannar upp och känner efter så känner man det. Jag har hittat så rätt. Tankar som aldrig tidigare funnits där känns så självklara. Så verkligt och så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback