Kräftskiva och tårtbak

Gårdagen var klockren. Vaknade och såg honom ligga där bredvid mig.

I torsdagskväll när jag ringde mitt familjesamtal (jag och Raffe har kommit fram till att man har rätt till ett sådant per kväll) sa Filip "jag e hemma hos dig" som svar på vad han gjorde. Trodde inte honom men jodå han räknade upp vad min kyl innehöll  så jag fick väll tro honom :) Blev en sen kväll så när jag kom hem låg han och sov. Alldeles underbart att krypa ner hos honom och så skönt och veta att han känner sig så hemma här.

När jag vaknade igår så ställde jag mig i köket och bakade en underbart god kaffe- och chokladcheesecake från "En liten smula".
Filip vaknade med en kurrande mage. Så efter duchande och fixande åkte vi ner och käkade kinamat.
Hem igen och jag pyntade tårtor och han tog en nap för att försöka få bukt med sin huvudvärk.
Hem till svärföräldrarna och åt en massa god mat och fick en massa goda skratt som alltid i det sällskapet. Man vet redan när man är på väg dit att man kommer få trevligt :)
Filip rundade av vid tio för att han skulle upp vid fem. Bäddade ner honom och myste och återförenades sen med övriga.
Fick skjuts hem av Filips bror och hans tjej och bjöd dem på en visning av lägenheten. Så nu vet dem hur jag har det :)

Vaknade imorse av att telefonen ringde. Världens bästa som tog sig tid på jobbet och ringa sin törnrosa :)
Sen ringde jag mamma och pratade lite även med Tilde. Ska ju dit ikväll på avskedsparty.
Nu sitter jag här i soffan iklädd min allra fulaste men mysigaste pyamas som jag aldrig skulle visa mig i och kollar på sex and the city. Ska läsa nån bok också tänkte jag och bara njuta av en förmiddag och eftermiddag helt för mig själv :)

Kommentarer
Postat av: Dessi

så skönt! jag har också bara slappat hela dagen! det behövs ibland! puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback