Därför är Helsingborg en tråkig stad

Ibland känner man sig lite hämmad när man ska klä på sig. Helsingborg är väldigt tråkigt när det gäller stilar och kläder och det är bara en masa gina tricottjejer som går runt överallt. Gud nåde dig om du sticker ut.
Och ibland känenr jag för att göra det och när jag gör det stirrar alla och himlar med ögonen.
Nu säger jag inte att jag vill gå runt och vara utklädd till clown på stan men man vill kanske använda den där klänningen någon gång men om man går ut i klänning är det mkt lätt att vara för uppklädd i den här staden.

Hade någon fått för sig (inte jag iaf...) att ha på sig en sånn här rosett i Helsingborg så hade det hamnat på löpsedlen.
Jag kan inte påstå att jag tycker att det är snyggt men det finns säkert folk som gör med tanke på att dem finns i butik.
Det finns dock väldigt få som skulle synas i en sådan inom stadsgränsen.


Den här klänningen hade också varit för mkt i lilla staden lagom. Folk hade sagt åt en att man ska till Tempel och Cardan. Inte någon galapremiär.



Men hur många känner inte som jag att man är som allra snyggast, vackrast och sexigast i den där klänningen. Ska man då bara kunna ha den en gång på nyår? För du kan ju inte ha den nästa nyår heller för då möter du troligtvis samma människor och vill säkerligen ha något nytt och fräscht.
Så vi kan kalla dem engångsklänningar.

Kommentarer
Postat av: Carina

Håller verklingen med. Det är så sant så som du skriver. JAg vill också ha ngn fin klänning ibland men det blir så fel i stan. Ingen annan har ju det. Men jag ska nog klä upp mig lite extra nästa gång vi går ut med tjejerna.. Varför inte till Helsing? Det verkar iaf vara lite mer klass där och då blir det kanske inte "för mkt"...



Är det okej att vi kommer en sväng ikväll eller imorgon? Kanske blir imorgon, idag står julbakpå menyn.

Postat av: Anonym

håller med så in i bomben!!

2008-12-09 @ 15:32:11
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Dessi

Kan verkligen hålla med! Ska vi dra på oss våra snyggaste engångsklänningar och gå ut?! Eller cocktail party kanske? :P

2008-12-09 @ 15:48:58
URL: http://dezzys.blogg.se/
Postat av: Elin

i know the feeling men what the heck, skit i vad andra tycker alternativt så kan du ju bege dig till malmö eller köpenhamn. Någerlunda anonymt iaf ;)



Har också kollat in den klänningen :P

2008-12-09 @ 23:23:24
URL: http://fobiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback