Gårdagen

Ja när man är smått handikappad som jag är nu lämnar man inte gärna lägenheten i onödan. Så igår blev det mkt pysslande här inne och jag städade och lagade en massa mat. Blev frikadeller med tomatsås (inte ens i närheten av dem man fick i skolan så inga rysningar tack :P), köttfärssås till dagens lassagne och tzatziki :)
När jag hade fräschat upp mig lite kom Löfvall och vi gick och handlade två bitar lax och hämtade ut en julklapp på posten.
Sen lagade jag risotto och lax medans Sandra stod och studerade och rörde i riset. Trevligt med en liten köksassistent :)
Sen fick jag reda på att det hade varit en jordbävning.... Ehh va? Så går det när man bara är inne en dag och inte kollar på TV eller internet. Jag har ju HD så jag tycker att jag är hyffsat uppdaterad tack vare det. Men ändå är man lite efter tydligen :P
Men jag kände inte av den. Jag sov som en gris då :)

När vi hade ätit blev vi fruktansvärt trötta och slöa. Måste ha socker.... Dubbelnougat och marabou med daim...
När vi fått vars en sockerkick blev vi glada och spralliga och kollade på Mamma Mia. Ingen favorit. Lite töntig och för mkt.
Men ja man blev glad av den :) I sommar ska jag och Löfvall dansa nere på Gröningen och se hur många som joinar oss. :P
Vi lär bli ensamma... Om det inte är en fredag klockan elva på kvällen och där är en massa packade fjortisar. Då kanske det finns en möjlighet att några hoppar på tåget :P

Sen lyssnade vi på lite musik och dampsandra tittade fram ;)


Idag blir det först lite städning och sen kommer Carina. Jag har inte gett upp hoppet ännu utan det kanske blir en gran idag! :P Pappa har haft svårt för att hitta en riktigt fin till mig tydligen.

Sen kommer hjärtat ikväll och det blir lassagne med tomatsallad och tzatsiki!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback