Julstämning

Jag och mamma promenerade på Fredriksdal. Kändes lite i foten men det var rätt överkomligt.
Var riktigt mysigt och bra utställare i år tycker jag. Betydligt bättre och mysigare än Sofiero... Så nästa år blir det bara Fredriksdal. Vi har ju varit där i ett par år nu så vi har vissa rutiner. Vi går alltid samma runda och smakar samma saker. Jag köpte en mistel (som vanligt) och den traditionella grillade korven. Blev dock en tjock korv med rätt tjockt skinn vilket var en mindre lyckad idé visade det sig..... Svår att bita ihop vilket ledde till ketchup på vanten.
Mamma hittade sina pigeoner (duväpplen) och hamstrade 2 kg. Jag köpte 1 kg bara för att dem är så söta att dekorera med :) Mamma är sjukligt förtjust i dessa äpplen och drar runt mig överallt på julmarknaderna för att hitta dem. Dem brukar kosta allt från 3 för 10 kr till 5 kr/st och då är dem yttepyttesmå!
Det blev även torkade fikon som så småningom ska bli fikonmarmelad till en god bit ost :)
Jag och Löfvall ska nämnligen ha ost och VIN kväll! Hör och häpna Löfvall ska dricka vin :P
Hum vad köpte jag mer på julmarknaden.... En visp men det är inte så intressant... Säg att man bara ska vispa upp ett par ägg så känns det kryddat med en jättevisp och nu hittade jag en liten söt :)

Sen åkte vi till Maxi och köpte mer gelantinblad, bommul och lite smått och gott.
Jag kom hem och byggde pepparkakshus och nu är allt ihoplimmat. Nu saknas bara kristyren och lite florsocker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback