Impulsivitet i ett nötskal

Ja ni som känner mig vet att jag gärna tar ut svängarna om man säger så...
Allting ska inte bara vara som vanligt och bara flyta på... Nej usch då blir man sådär grå och tråkig.
Ist tar man dagen som den kommer och kanske sätter sig på ett flyg till Sthlm för att spendera en dag där och sen sätta sig på flyget hem igen.
Eller så kanske man bestämmer sig för att det verkligen är nu man ska sattsa och ta chansen.
Tilde pluggar i Florida just nu. För er som inte vet vem Tilde är så är det min barndomskompis från första klass till tredje ring.
Vått och torrt var det alltid hon och jag. Och sen drog hon till Halmstad och pluggar till lärare där medans jag gått och skaffat lägenhet och jobb här på hemmaplan.
Ja även om vi kanske inte hörs på ett par månader eller så så vet man på nått vis ändå var man har varandra.
Man behöver inte det utan det finns där i bakhuvudet.
Så nu när jag pratade med henne om Florida (hon e där nu) så sa jag att jag absolut måste komma och hälsa på henne.
O ja det är ju ofta sånt man säger... "Ooooh vi måååste ta en fika/höras oftare/ses!". Hur många gånger har man inte sagt så??
Men nu jävlar ska det fan bli av. Så nu har jag bokat biljetter den 10:e februari bär det av :D
Ja Tilde satte också i halsen för hon trodde precis som jag att man bara skulle säga det och sen inge mer...
Men jodå jag har pratat med jobb också och det var inga problem att vara ledig.
Så nu åker man till Florida om mindre än en månad. Snabba svängar här ja...
O så mellanlandar man i New York. O vem bor i New York? Jo Macke. Så då passar man på o ta en fika och snacka skit med honom. Får dock se hur pass långt dem låter mig röra mig när jag mellanlandar... Jaja han har fått i hemläxa att ta reda på det :P
Dessutom så lär man ju få en diger shoppinglista på vad man ska ta med sig till dem stackarna... Tilde önskade sig grovt bröd och linfrön.... Ja det säger en del om den hälsofreaken...

Nä nu orkar jag inte skriva mer :P
Sköt om er! Och carpe diem!

Kommentarer
Postat av: sandra

Vad roligt! Florida är underbart! hur länge stannar du?

Postat av: makke

ahah rolig blogg.. ska bli ett nöje att underhålla dig i mellanlandningen ;)

2008-01-20 @ 00:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback