Drömtydare?

Vet inte om jag har sagt detta tidigare men jag drömmer numera ofta att jag tappar mina tänder. Riktigt äckligt är det samtidigt som jag finner det smått humoristiskt i drömmen.
Det börjar alltid med att jag upptäcker att en tand går att vicka på. Precis som när man var 6 år och skulle tappa sin första mjölkis. Till skillnad från tiden som sexåring dår man gjorde allt för att den skulle ramla ut, så känner jag i drömmen att jag absolut inte får ricka på den. Trotts att jag tänker så så rickar jag lite på den och märker hur andra också börjar lossna. Får lite panik och känner att om jag skiter i och röra så växer dem fast igen.
Ist känner jag hur dem börjar lossna helt och det är som ett snöfall av tänder.... En efter en... plopp plopp  plopp...
Nån annan gång har jag drömt samma sak fast ist för att lossna helt av sig själva har jag upptäckt att jag haft något som känns som en tråd i munnen. När jag drar i tråden lossnar alla tänderna som är uppträdda på den där tråden!!

Ja om det är någon som kan nånting om drömmar kan dem ju försöka lista ut det där. Men jag vill bara veta om det är något positivt.

Kommentarer
Postat av: SANDRA

Jag vet vad det sägs betyda men det är inte positivt så då säger jag det ej. Dock har jag drömt samma sak flera gånger...Drömmar kan vara knasiga, man undrar var allt kommer ifrån.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback