Food - Ett matmagasin för män

När jag såg reklamen för Food och att man kunde få hem ett gratis ex i brevlådan så blev jag lite nyfiken.
Vad är det som lockar män i matlagning men inte kvinnor? Tydligen hävdar dem att kvinnor är mer ekonomiska och inte är ute efter njutningen i samma utsträckning. Det skulle dessutom vara viktigare för killar att ha snygga prylar i köket än för kvinnor... Tveksamt om jag håller med. I så fall skulle jag nämnligen mest påminna om en man när det gäller mina vanor och behov. Kan tänka mig att det är så högre upp i åldrarna men min generation är det nog inte alltid så.
Tidningen jag fick hem var intressant på många vis. Upplägget är väldigt manligt och det känns som att jag bläddrar i Slitz eller i Café...
Det är mest fokus på prylar och alkohol tycker jag. Inte märkbart mkt mat. Dessutom är där massvis med små artiklar som ger ett lite intressant men mest rörigt intryck. Väldigt mkt intervjuer med folk som har anknytning till mat och dryck.
Nja jag blev inte riktigt såld. Hade det varit lite mer fokus på mat och recept hade jag kunnat köpa det. Men så mkt mat är det inte utan mest nöje, dricka och äta utan att behöva närma sig spisen.




Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe, lite kul :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback