Söndagsmys

Igår åkte man hem till mamma och pappa och hade det riktigt mysigt faktiskt.
När jag kom slängde jag och mamma ihop en smulpaj med hallon och blåbär. Tyckte det vore gott med lite mandel till också så jag slängde på lite flagad mandel. Pappa såg misstänksam ut för han tycker alltid att jag ska konstra till det hela tiden. Varför förändra något som redan är gott är hans filosofi. Sen gjorde jag en god hemlagad vaniljsås. Brukar bli vaniljvisp eller liknande och pappa viskade till mamma om vi inte hade någon "vanlig" som han uttrykte det.
Men det gick ner och till och med pappa tyckte att det var gott.

Sen satt vi och bläddrade igenom tusentals inredningstidnigar. Hela huset ska ju byggas om nu och även trädgården ska göras vid. Till min glädje även om det kommer ta ungefär lika lång tid som evolutionen...
Kollade på lite kök och golv.

Efter det kollade vi lite jobb på nätet, kollade på mammas kläder hon inte vill ha mer (blev en svart tröja till mig) och luskade fram en snygg brun skinnväska som också skulle bort. Mamma hade köpt en plattång för något år sen som hon inte hade använt så den fick också följa med hem. Lika så ett gäng kajalpennor hon inte använde... En röd halsduk och en kudde blev det visst också...

När fyndandet var över lagade vi helstekt kyckling med kokt potatis och brunsås. Typisk äta-hemma-hos-föräldrarna-mat :) Skulle nog inte göra det hemma fraktiskt.
Sen landade hela familjen i soffan och kollade på en dokumentär om en kvinna med tvångssyndrom. Läskigt och berörande. Hon var verkligen helt knäpp och fick sånna utbrott om saker inte gjordes så som hon ville.

Åkte hem till Filip sen och kollade på TV och hade det allmänt mysigt. En klockren söndag helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback