Utmaningen antagen

Ja Carina ska ju envisas med att utmana mig och uppmana mig till att göra saker och ting så ja jag får väll hänga på antar jag ;)

7 saker om mig själv

1.
När jag och Tilde hade roadtrip i Florida körde vi vilse i Orlando och körde runt i hela stan i fem timmar. Vi hade inga mynt på oss och var därför tvugna att bara köra förbi dem obemannade vägtullarna som då började blinka frenetiskt och tutade för fullt. Vi lyckades till och med irra oss in på flygplatsen där vi var tvugna att köra förbi entrén där alla taxibilarna stod och väntade.
Sen bodde vi faktiskt precis bredvid Ocean Drive i Miami... Pretty cooool! :P Synd bara att vi inte festade loss men man skulle ju köra dagen efter. Vi hittade dock Peters (Tildes pojkvän) dubbelgångare....

2. När jag gick på gymnasiet så var jag väldigt intresserad av foto och framkallning. Läste därför en kurs som hette fotografisk bild och hängde rätt mkt i labbet på skolan. Stod man där nere och hade roligt och lyssnade på musik och upptäckte att lektionen i naturkunskap strax skulle börja så stod man kvar där ett tag till. Kom man försent kunde man nämnligen säga att man hade varit där nere och glömt bort tiden alt. haft en rulle på framkallning man inte kunde lämna och iom att det hade med skolarbetet att göra var det en godtagbar ursäkt. Den användes dock även när man suttit nere på Waynes med en latte....

3. Jag var långt ifrån lugn som tonåring men konstigt nog hade jag en princip som innebar att jag inte skulle dricka mig full innan jag var 18. Visst drack jag nått lite men aldrig så jag blev full. En av dem få sakerna under min tid som tonåring jag faktiskt är riktigt stolt över.

4. Jag red mkt när jag var liten. Gick bland annat på ridskola med Marlene och sen började jag på ridskolan i Ödåkra. Jag tyckte mest om att rida på en ponny eller en riktigt riktigt stor arbetshäst. Lite märkligt men så var det.
På en uppvisning vi hade red jag på en liten ponny som sen skenade iväg i full galopp varpå sadlen lossnade lite och jag ramlade av. Hängde dock kvar i stigbyglen och släpades mellan hästens ben. Mamma hade självklart gått på toaletten just när hela den här kalabaliken utbröt.....

5. Jag gillar TV-spel och speciellt Zelda. Jag och Filip har samma favoritspel vilket han först ansåg vara för bra för att vara sant och var därför tvungen att ställa en massa frågor för att testa mig. Finns tydligen inte så många tjejer som gillar Zelda enligt honom...

6. Jag är grym på att organisera och skriver hela tiden listor över allt och ingenting. Man hittar listor överallt i min lägenhet och det kan vara listor över småsaker som vad jag ska göra den dagen och vad jag ska handla. Skriver jag upp vad jag ska ha gjort innan dagen är över får jag det gjort ist för att bara gå och samla damm. Plus att jag har så brutalt dåligt minne att jag behöver skriva upp sånt.

7. Jag var med i scouterna tills jag var 12 år. När vi började sjuan var det i iprincip ingen annan som var med och då vågade jag inte heller vara med längre. Man ville ju bara vara som alla andra och smälta in. Har dock alltid gillat att vara ute i naturen och tälta. Var ju överlycklig när jag drog med Filip till Kullaberg :)

Så det får räcka. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Carina

what? inte gillar Zelda. Hörredu Mr filip, Zelda är det bästa (delat med mario). Så de så!



Btw. Vi snackar 8bitars?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback