Dagens dilemma

Först iväg och träna. Sen massage och sen stack jag till Väla och lämnade in min mobil på lagning. Fick en mobil som ser ut att ha blivit tuggad på... Ramen runt displayen saknas och man har tejpat på baksidan för att saker och ting ska sitta kvar...
Ja sen gick jag iaf bort till Graffiti för att köpa med mig en baguette. Har stört mig lite innan på att dem tar ut samma momssats när man tar med sig som när man äter där.
När hon gav mig den så sa hon "40 kr tack". Jag hade tagit fram 42 som det stod på skylten och tänkte äntligen har dem fattat att man ska betala mindre när man tar med. Men då säger hon att hon hade kollat fel och att den kostade visst 42. Försökte säga lite försiktigt att det är ju annan momssats när man tar med maten och att det därför ska vara billigare... Men då får jag som svar "inte här". Nähe svenska regler gäller överallt förrutom just där? Blev sjukt irriterad och betalade mina 42 kr.
Men man vill ju egentligen inte bråka om 4,5 kr. Det känns ju sjukt löjligt. Men samtigt lurar dem ju kunderna och det dem gör är inte rätt.
Vad hade ni gjort och vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Carina

Kunder verkar inte förstå momsskillnaden. De förstår inte varför det är dyrare att äta på stället. Vi förklarar att det är momsen + tillgång till tidnigar och annat hos oss.. Ändå fnyser dem åt oss och säger att det är dåligt att det kostar olika. Några kunder om dagen kommenterar detta, så folk är kanske inte så bildade på just detta ämnet.



Kolla du med chefen hemma så hörs vi senare.. kram

Postat av: Sandra L

jag har inte stött på att serveringen kostar på så många ställen förräns igår på fahlmans, då kostade det 8kr mer att äta sin chokladboll där mot att ta den med sig.. så är det inte på många ställen så ja förstår att folk blir förvirrade. Det borde vara samma överallt isåfall. Mcdonalds osv. också.

2008-09-09 @ 15:21:55
Postat av: Dessi

på max har dom inte heller det så. där betalar man samma, men i kassan slår man ändå in olika moms... :S

2008-09-09 @ 20:35:25
URL: http://dezzys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback