Personalfest

Ja igår var det dax :)
Fast jag får egentligen berätta från lördagkväll.

Jag jobbade tillsammans med Raffe. Vi hade det rätt lugnt vilket var skönt för jag körde det varma! :D
Raffe stack halv tio och jag var kvar och städade själv. Vi hade tidigare på dagen varit på City Gross och handlat och jag tror att Raffe sa till mig tjugo gånger att jag skulle ha koll på kvittot. Det var sjukt viktigt att spara det och iom att jag ofta handlat till föräldrarnas företag vet jag hur viktigt det är med kvitton för att kunna redovisa allt.
När jag sen skulle sticka upptäckte jag att jag var av med kvittot. Det låg inte i fickan där jag hade lagt det. Och är det något min kropp inte fixar så är det sådana situationer. Jag stirrar upp mig något fruktansvärt och när Peter lämnat mig där hemma tömde jag hela väskan när jag kom innanför dörren. Nix inget kvitto. Det måste ligga på jobb ändå. Hade ju varit stressad när jag stack så jag hade inte haft tid att kolla överallt.
Låg hela natten med hjärtklappning och kunde inte somna.
Upp klockan sex, tvätta håret, packa och fixa och stack till jobb vid nio. Sökte överallt men kunde inte hitta det. Mådde både psykiskt och fyskiskt dåligt och när Patrik kom sa jag "tyvärr Patrik men jag är av med kvitto från City gross från igår".  Han ryckte typ på axlarna och sa att det kunde kvitta. En helt sömnlös natt i onödan då... Men det var ändå skönt att kunna pusta ut. Blev en red bull och en kaffe och sen var man i form igen.

Sen kom alla andra och runt elva stack vi från Oz mot okänd destination. Eller ja helt okänd var det inte för innan alla stängt dörrarna så tyckte vi att vi hörde något om hamnen i Mölle :P
Så ut på Kullabyggden och på 111:an som man åkt ett par gånger i sommar ;)
"Där ligger Domsten, Viken, där bor mina föräldrar, där bor Filip". Blev lite guidad tur för sthlms Jennie :P
Väl framme sträckte vi på benen och fick lite frisk luft för att sedan hoppa in i bilarna igen och åka upp till parkeringen vid fyren. Alla är med? Ja då var svaret....
Kom upp dit och fick reda på att vi skulle klättra. Min höjdskräck sa dock nej tack... Patriks telefon ringde. Oj då vi hade visst kört ifrån Chris när han var på toaletten :P
Gick en bra bit och kom sen ner till vattnet. Eller ja vi var en bit upp och nedanför en klippvägg låg vattnet. Dit ner skulle vi. Jag var så bestämd att jag inte skulle göra det så jag lyssnade dåligt på genomgången. Men efter att ha förstått att alla andra skulle göra det hade jag inget val. Fatta vilket tjat det skulle bli i köket annars? Så jag firade ner mig. Skakig som fan men det kändes okej. Blåser i handen efter repet dock...

Sen åkte vi till hamnen i Mölle igen. Vi hade ju anat och spekulationerna stämde. Dax för RIB-båt! Cooooolt :P
Åkte två runder och satt på olika platser. Sjukt härlig känsla när man satt längst fram och vi var uppe i 120 km/h :)
Gör jag gärna igen.

Sen åkte vi till Möllehässle camping där vi först åt baguetter. Därefter hoppade alla in i bastun. Kall cider och varm bastu kan jag rekomendera så länge man dricker regelbundet. Flaskmynningen blev varm efter att ha stått ett tag så jag brände mig på läpparna :(
ALla bytade om och gjorde sig fina för att sedan åka till Rut på skäret. Vi drack champagne, hade vinprovning med tävling (som gick sådär) och åt sen en bbq-buffé.
Alla hade roligt och blev lite smått berusade, vissa mer än andra :P
Runt tio tiden började dock den långa dagen och bristen på sömn göra sig påmind och huvudvärk och trötthet infann sig.
Ringde till Filip som körde ut och hämtade mig. Världens bästa pojkvän eller vad! Alla skulle självklart ut och kolla på den trötta stackaren :P Eller ja Patrik, Johan, Peter, Chris, Emelie och Martina...
Kom hem till honom och somnade gott med en varm kropp bredvid mig.

Vaknade vid tio, läste i en Slitz och gick sen ner till Mats och umgicks med honom tills Filip kom hem.
Åkte då in till stan och till jobb för att hämta mina saker som legat i bilen igår. Dock var min påse med smink och kläder borta :( Ringde och efterlyste den hos Johan, Rut på skäret och campingen men ingen visste någonting. Inga jättedyra saker men ska man köpa ny parfym, smink, jeans och plattång så går det ändå på ett par kronor :(
Telefonen ringde efter ett par timmar och Raffe hade hittat min påse. Tydlien hade Peter på något vis haft den eller fått med sig den... Hängde inte riktigt med men det kan kvitta så länge mina saker är återfunna.

Filip ligger nu och sover och jag tänkte börja så smått på middagen ikväll som består av kyckling med mango chutney och basmatiris :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback