Fröken Duktig

Det är minsann jag det ;)
Började ju skolan i måndags och sen dess har det inte varit många lugna minuter.
Kom hem med en trave böcker i måndags och tänkte plugga direkt. Men när man kom innanför dörren höll min ohändige sambo (ja han kallas ju det nu) på med att skruva ihop en billy-bokhylla samtidigt som Oskar satt bredvid och garvade. Långt om länge och väldigt många det-går-inte från Filips håll så var bokhyllan på plats. Rätt mkt tack vare mig om ni frågar mig och Oskar ;)
Sen skulle vi äntligen bli av med flyttlådorna med sprit! In i bokhyllan med dem. Insåg snabbt att många av flaskorna är oerhört höga och inte anpassade efter IKEA. Så den lilla platsen där är kvar på hyllorna kommer att få anpassas efter den lite kortare modellen av flaskor så som cointreau...
Sen visade det sig att grabbarna skulle grilla spareribs (det var ju då boys night i måndags) och dem hade verkligen ingen koll. Filip är ju van vid att jag gör dem och att dem är sjukt goda. Så han hade väll fått för sig att det bara var att ta ur dem ur förpackningen och slänga på dem på grillen. När jag sen sa att man bör koka dem för att dem ska bli möra så tittade dem mest frågande på mig. Så det fick jag ju då göra åt dem.... Sen var det ju det här med krydda... Ja just de ja det hade killarna inte tänkt på. Tvingade Filip att köra till Lerberget och hämta BBQ-såsen som jag vet låg där i frysen.
Så då hade man styrt upp en lyckad kväll till dem :)
Pluggade faktiskt lite på kvällen sen ;)

I tisdags var det upp igen och upp över kullen. Den där åsen är lite läskig när man kommer över på norra sidan. Känner verkligen av min höjdskräck samtidigt som jag försöker förklara för mig själv att jag trotts allt är på backen och inte kan falla handlöst... Man kan möjligtvis rulla iväg men du slår dig nog inte så oftantligt...
Sen var det föreläsningar och smått och gott. Trivs riktigt bra i min nya klass och alla verkar vara normalt funtade människor ;)
Käkade hamburgertallrik med två av killarna till lunch. Det började med att vi var typ 8 pers som skulle hitta nånstans att käka i byn. Men ju längre vi gick desto fler gav upp och vände.
Efter skolan var det 5,5 mils bilfärd hem igen. Inom City Gross och handlade lite smått.
När jag kom hem blev det ett par timmars lugn och ro och sen kom tjejerna från Falles (Carina, Linda och Siri).
Vinkväll med en massa flammsande och massa skratt :) En del bröllopssnack och husprat också :P
Fick en massa örter som tjejerna verkade tro skulle vara problematiska för mig att lista ut ;)
Vin och chips ledde till en massa jobbprat också (som vanligt) och det slutade på nån vänster med att vi ist hade möte om hur arbetsplatsen skulle kunna förbättras och jag blev sekreterare och förde protokoll... Skumt. Halv ett stack pinglorna hem iaf :)



Igår var självstudiedag. Skrev färdigt min uppgift om timjan. Spännande spännande :P Men man lär sig faktiskt något nytt. Visste ni t.ex. att det finns en fisk som lukter timjan? Inte jag heller men tydligen gör den det :)
Satt med vår book "On food and cooking" som är en bok på 850 sidor komplicerad engelska...Lovely...
Fick äntligen mina knivar som varit på slipning. Var lite orolig för dem skulle kommit förra onsdagen men det blev visst igår ist :P




Idag har det varit fokus på pluggandet också. Gick en morgonpromenad för att rensa huvudet. Sen har det tvättats och fixats också. Gjorde en västerbottenostpaj t.ex. :)
Imorgon ska jag plugga, till tandis, lämna in bilen, handla några knivar med mamma och sen planera hennes 55-års firande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback