Älskade jul!

Den här julen har verkligen innehållit de jag älskar mest med julen. En massa tid med dem som betyder mest för mig :)
Först var vi ju i Lerberget på lillejul och vi hade det riktigt mysigt. Deras julklappsöppningstraditioner skiljer sig lite från vad jag är van vid men det är mysigt :) Vi öppnar vars en klapp i taget bara för att alla ska få se vad dem andra har fått och givit :)
Det tog dock två timmar att beta av alla julklapparna ;)
Julklapparna var ju inte helt tokiga dem heller :) Jag fick ett Wii av Filip! Som jag ska hoppa runt här hemma nu om dagarna :) Sen fick jag Steig Larsson-triologin, ett presentkort, ett sällskapsspel, världens goaste morgonrock och ett kitt för att ta hand om torra händer.
Blev rätt tidigt den kvällen med tanke på att Filip jobbat förmiddag och var riktigt trött på kvällen. Vem e inte de när man gått upp klockan fem?

Julafton var vi hos mamma och pappa med min moster, morbror och deras barn. Mängder med mat som vanligt och i år hade jag verkligen puschat för lite nya varianter. Till exempel teinkokta plommon, rödbetskål (som kryddigt rödkål fast gjort på rödbetor)och spetskål i smöremullsion toppat med knaperstekt bacon.
Julklappsöppningen där gav en mandolin, en bamix stavmixer (den bästa man kan tänka sig) och pengar till London :)
Filip jobbade natt på julafton så han stack vid halv nio. Själv sov jag över i mitt gamla flickrum :)

Juldagen började med att packa ner en massa i flyttkartonger. Vi hade tänkt börja i förrådet och städa ur där men med tanke på att de regnade var vi inte så sugna på att gå ut och behöva springa där fram och tillbaka. Så det fick bli mitt rum ist.
Jag och mamma har ju lite samma smak om vissa saker. Hon har ju t.e.x en hel del Filippa K och Marc O'Polo och ibland gör hon ju felköp eller passar det dåligt. Det är då jag träder in! :)
Så det blev ett par skjortor, en del kjolar, 3-4 par byxor och några tröjor. Som mellandagsrea fast helt gratis :)
Åkte hem vid tretiden med betydligt fler kassar än när jag kom (och då tog jag ändå inte med allt...)
Tvättade håret och började pyssla lite.
Sen blev klockan åtta och Filip skutsade mig in till stan (han e en pärla!) :)
Halvsprang genom regnet bort till Sandras dörr där en glad liten Sandra tittade ut :)
Först lite mys i hennes lägenhet tills vi kollade på datorn. Cardan öppnade visst 22.00 den kvällen så det var bäst att hänga på dörren redan vid halv så man garanterat kom in...
Så när alla hade dykt upp så klädde vi på oss igen och gav oss ner. Avskyr när det regnar när man ska ut. Få saker får ju en att se så risig ut som regn...
Fick stämpel efter att behövt dela kö med ett skrikigt gäng killar som gapade om att en av dem var Maria Montazamis lillebror... Mycket att skryta om... Verkligen...
Upp till Sandra igen där vi förfestade lite till för att sen gå ner till Cardan igen. Kom fram till att det inte var värt att gå på en massa barer innan för då skulle man säkert få köa för att komma in även med stämpel.
Massa dansande och skratt och ett gäng drinkar. Varför beställde jag egentligen en GT när jag vet att jag avksyr det? Kan det bero på mitt "stora" förtroende för Cardans bartenders när det gäller drinkblandande... Är det mer avancerat än red bull vodka fixar dem inte det...
Hem vid halv fem efter att Sandra, som vanligt, skadat sig. Denna gången efter en armbåge på ögat. Vad ska vi göra med dig gumman? :)

Igår blev det inte många knop gjorda... Jag tvättade iofs typ 7 maskiner men det var så gott som det ända :) Idag blir det först promenad, frukost och sen in till stan och träna med Sandra.

En helt okej jul :)



Kommentarer
Postat av: S!!

hahaha ja sällan ja gör mig illa på dansgolvet. folk e nog ute efter att skada mig!!! :)

ses snart gumman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback