Hur jag har det här uppe i Kaaaaalmaaaar

Här uppe i Kalmar är det full rulle.
Jag har nu bara tre dagar kvar på Hotell Borgholm och det är väll lite blandade känslor.
Jag har haft riktigt kul och lär mig massor med saker varje dag. Många saker jag gjort där är oerhört ovanliga. Det tillhör ju inte direkt vanligheten att man får in en hare som ska flås och styckas... Eller att man får två fasaner som ska plockas och sen tas ur. Lite läskigt, mycket mindre aptitlig doft men samtidigt roligt att få ha gjort. Hur många kockar har flått en hare nu för tiden? :)
Ja jag har som sagt lärt mig massor. Samtidigt har jag lärt mig lite om mig själv också. Visst jag visste att jag skulle sakna Filip. Men inte att jag skulle sakna honom så här galet mkt. Han är verkligen en så stor del av mig att jag får lite ont i magen när jag inte har honom i min närhet. Galet hur mkt en perosn kan betyda för en. Jag ser ju mig ändå som en oerhört självständig människa :S
Jag saknar även min lägenhet och allt annat runt omkring där hemma. Saknar min säng, min kyl och min soffa.  Tänk va galet.
Innan när man bodde själv och var singel så betydde ju ens bostad lite för en men det var oerhört lite jämnfört med nu. Mycket av det viktigaste finns ju mellan dem väggarna nu. Inklusive Filip :)

Ja vad har jag annars gjort här uppe. Jag och Tilde var på julskyltning och julmarknad i söndags och drack glögg, provade massa mat och liknande och sen köpte jag en skjorta på Monki. (Varför har vi inte Monki i Helsingborg???)
I måndags var vi först och åt på Kalmar Hamnkrog och sen gick vi på bio och såg Bröllopsfotografen. Oerhört charmig film!

På söndag kör jag hem igen. Gick oerhört bra att köra upp om jag får säga det själv. Blev bara ett stopp för att tanka. Har kommit fram till att det bästa knepet för att det inte ska bli tråkigt när man kör heter ljudbok. Varje dag jag kör till och från Borgholm lyssnar jag på "Är det någon där" med Marian Keyes :) Måste nog köpa en ny till dem fyra timmarna hem dock.

Nej nu ska jag fixa håret, mejla önskelista till mamma, äta lite frukost/lunch och sen är det bokad tvättid för bilen klockan två i Borgholm. Det är ända stället i näheten av Kalmar där dem har manuell biltvätt. Och man måste dessutom boka en tid för att få använda tvätthallen... Galet :P

död hare 2008 paljettenQ
Bild från http://paljettenq.wordpress.com/

Ps. Det är fortfarande hysteriskt roligt att härma dialekten här i Kaaaaalmaaaar!

Kommentarer
Postat av: S!

dialekten i kalmar är verkligen rolig. har två st på mitt jobb som är därifrån.... pratar sjukt roligt. KALMAAAA´! haha. PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback