Mys med pojkvännen

Ja igår och i torsdags har varit Eva-och-Filip-dagar :)

Jobbade mellan 7.00 och 13.00 i torsdags och det var ju ett riktigt glidarpass ;) Tiden går helt galet snabbt på morgonen och klockan elva känns det som att man bara jobbat en timme.
När jag slutade åkte jag hem och städade och diskade en massa.
Filip kom vid halv sex och hade med sig vin och öl. Blir det rätt ofta när vi båda är lediga :P
Det blev chilimarinerad karré med örtcreme och klyftpotatis.
Ett par glas vin senare och jag var lite mer än lullig... Märktes att man varit vaken länge och ätit dåligt på dagen :S

Igår vaknade vi vid tio och Filip köpte frallor. När frukosten var avklarad och vi hade duschat och fräschat upp oss åkte vi först och hämtade mitt paket från Chicy och sen ut till Hyllinge. På vägen dit (jag körde) blev vi omkörda av en Saab vilket jag inte noterade:
Filip: Det var Raffe!
Eva: Nej det var det inte (hade inte sett något)
Filip: Jo jag lovar det var Raffe!!
Eva: Nej det var det inte alls...
Min telefon ringer men jag kan inte få fram den just då.
Filip: Tusen spänn på att det var Raffe....
Eva: Nej det var det ju inte!
Plockar fram mobilen när den ringer igen... Det var Raffe som frågade hur jag inte kunde ha sett honom...

Hehe oj då :P
Ja när vi kom ut till Hyllinge blev det först Max. Hjärtat var hungrig och när han är hungrig är det bäst att låta honom äta :P
Jag åt lite av en cheeseburgare och ett par lökringar. Störde mig lite på att alla i personalen hade långa akrylnaglar vilket är big no no när man jobbar med livsmedel.
Körde över till Härliga hem och kollade gardinstång. Hittade äntligen en som passar i mitt sovrum. Letat länge och köpte nog gardinerna av Peter för snart ett år sedan....
Gick in på Familia där vi sen gick in på JC. Filip hittade ett par Levis och jag hittade en snygg vit skjorta med svarta detaljer från G-Star och ett gult halternecklinne till sommaren.
På H&M hittade jag äntligen en snygg marinblå cardigan som jag letat efter länge. Filip hittade en ljusblå randig skjorta till mig med vit krage och vita avslut vid ärmen.
Riktigt nöjd med våra fynd gick vi in på City gross lite snabbt och plockade ihop det sista vi behövde till middagen.
När vi kom hem blev det lite Vänner, klädprovning och sen slängde vi ihop middagen.
Ett par av jeansen från Chicy var sjukt små i storleken! På Gina och dem flesta andra ställen kan jag få på mig storlek 26 och dem här var 27 och jag fick inte upp dem över knäna ens :(
Sen kollade vi på Click och lite mer Vänner. Båda nöjda med sina fynd och dagen i sig :)

Imorse stack Filip vid sex. Han ska till Tyskland med sin bror och köpa dricka till hans 30-års fest. Jag skickade med en beställningslista :P
Har aldrig varit i Tyskland själv men nog borde man sticka dit nån gång och fylla på barskåpet (som iofs redan är rätt välfylt).

Så idag ska jag börja med en inpackning, äta frukost och sen städa i garderoben. Eventuellt blir det en tur till mamma och pappa och eventuellt ut till IKEA. Vi får se :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

myspys=)

ha en bra helg!!puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback