Squeeeeeezing

Jag har en matberedare. En sånn där man kan mixa och riva och ha sig med. En sjukt bra maskin som man har stor nytta av. Jag fick den i julklapp för ett par år sedan av mamma och pappa och jag hade önskat mig en maskin med extra mkt tillbehör.
Till denna fanns det också juicepress och juicecentrifug. Dock har jag aldrig riktigt förstått hur centrifugen fungerade. Iom alla olika tillbehör finns det också en massa olika delar... Delar jag inte riktigt vet hur jag ska pussla ihop.
Har försökt nån gång men blev otålig och irriterad på den dåliga beskrivningen som ingick. Bara det faktum att jag anstränger mig och till och med bläddrar igenom informationsbladen ger en bild av hur gärna jag hade fått den att fungera.
Men ikväll kände jag att det var dax för ett nytt försök. Och ja jag lyckades efter många om och men :)
Så imorron ska jag köpa frukt och pressa en massa god juice. Morots-, äpple- och annanasjuice står högt upp på listan.
Inte nog med att jag numera kan unna mig goda smoothies med blendern jag fick av Filip jag kan också dricka en massa nyttig och god juice varje morgon :)
Frukost har blivit betydligt roligare nu för tiden!


Kommentarer
Postat av: Carina

Det förstår jag! Lyxfrukostar. Önskade mig också en sådan men alla tyckte det var onödigt.. hm,. mja kanske, har ju inte så mkt plats. Men i ett större boende ska det inköpas.. eller en ny espressomaskin.. har inte riktigt bestämt mig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback