En social dag

Upp och hoppade klockan nio. Hade lite ont i tummen igår och imorse när jag vaknade hade den svullnat upp till dubbel storlek och jag kunde varken böja eller direkt röra vid den utan att bita mig i läppen av smärta. Ingen aning om vad detta beror på heller :/
Duschade och fixade till mig och gick ner på stan. Var på body shop på make up rådgivning och den var väll okej. Lärde mig lite nya grejer men det mesta sa ju sig själv.
Köpte med mig en ny duschcreme, mörkbrun eyeliner och en highlighter.
Gick in på Papi och fick mitt rekomendationsbrev jag väntat på under en tid.
Mötte Emelie och gick upp till Bara vara där vi åt kyckling med rostad potatis och parmesan- och basilikasås. Snackade lite skit och bestämde oss för att åka upp till Joachim och ta en fika. Så buss upp dit... Åkte förresten på barnbiljett. Han frågade inte ens utan bara tryckte in det och bad mig om 11 kronor....
Snackade skit och åt cremebullar från Falles hos Joachim. Emelie ska plåtas av honom så det var lite därför hon var med.
Joachim skjutsade oss ner till stan och vi gick till Papi och snackade lite skit med dem.
Gick sen bort till Lagerhaus där jag mötte Dessi. Köpte en krya-på-dig-present till Löfvall och gick sen bort till Wayne's där jag åt en cheesecake och Dessi en toast. Snackade som om vi träffats förra veckan. Märkligt. Man har inte träffats på flera månader men man vet ändå var man har varandra :)
Gick in på Killbergs där vi glatt fönstershoppade en stund. Sen ner vid tivoli där vi tittade in i den nya inredningsbutiken som jag inte kommer ihåg vad den heter. Hittade fina ljushållare (får man nog kalla dem...) men höll i pengarna för en gångs skull.
Gick upp till H&M där jag hittade en snygg väst och Dessi en skjorta. Dock var storlekarna sjukt knasiga. Dessis skjorta satt inte bra och min väst var väldigt stor och satt konstigt vid armhålorna. Detta var storlek 36. Beklagade oss över hur det varierar med storlekarna och hur man aldrig kan veta vilken storlek man ska ta när man kommer in i en butik. På JC har jag ofta XS och undrar ofta vad smalare tjejer hittar på JC. För jag e ju inte pinnsmal direkt. Är en 36:a typ, och antar att S skulle vara lagom för mig egentligen. På så vis skulle XS passa 34:or... Men nej dem får väll leta efter kläder i andra butiker.
När jag kom hem lämnade jag bara mina kassar och gick upp till Löfvall. Gav henne presenten som bestod av en tuggummiask i plåt och två tablettaskar varav det stod "frukt är också godis" på :)
Kollade på TV, kollade youtube och snackade om allt och ingenting.
Träffade Peter på vägen ut och studerade hans smilegropar som jag och Löfvall precis hade pratat om :P Mitt hjärta har ju också sådana ;)

Kom sedan hem och åt rostmackor på bröd från Fahlmans och avslutade med en apelsin :)
En riktigt social dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack mina fina vän för den gulliga presenten! kramar löfvall

2009-01-15 @ 23:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback