Äntligen kan vi prata om det!!!

Igår fyllde Filips bror Fredrik (även kallad Åke) år! Denna festen har det planerats och setts fram emot i drygt fyra månader.
Jag har ju värmt upp i veckan med spraytan, ögonfransförlängning och igår var det dax att sätta upp håret. Filip hade nämnt att han trodde att jag skulle passa i någon rockabilly-inspirerad frisyr. Vilket jag faktiskt har haft nån gång innan och trivdes i.
Åkte ner till stan och lämnade ett paraply jag lånat hos Catflash efter spraytanen. Sen bort till Papi där jag köpte ett presentkort till Åke.
Bort till Larsson & Lange där det först blev den underbara och obligatoriska tvätten. Sen började det tuperas hej villt och sen tjugo burkar spray på det. Resultatet finns säkerligen på flera bilder från kvällen igår men jag visar er dem jag själv tog där man kan ana hur det såg ut.

Sen hem och packa lite grejer och ut till Lerberget.
Halva Elins släkt var också där och alla tisslade och tasslade lite om Åkes present och hur han skulle få den.
När vi sen åkt buss ut till Viken gick vi in på Hemgården och allt körde igång.
Massa trevliga människor och enormt mkt skratt och många som var lätta att prata och umgås med :)
Sen blev det tacos och under tiden fick Åke en del ledtrådar om vad hans present skulle innebära. När vi alla ätit upp fick han den sista. En liten pärm om London och dem aktiviteterna vi ska göra där!
O ja det blir VI! VI åker nämnligen till London den 12 mars!!! Sååå länge vi har planerat!! Och sååå länge jag har velat skrika ut det här!!! Men inte fått :P
Som jag längtar och så kul det ska bli! Ska bli en fotbollsresa där vi ska besöka Arsenals ("vårt lags") hemmaarena och gå en tur där för att sen se matchen mot Blackburn Rovers,
Sen kommer det ju bli en del shopping och även turer runt London för att uppleva staden varken jag eller Filip varit i :)
Vår första riktiga semester tillsammans! Så mysigt!

Ja sen fick jag ju lära känna fler av Filips och Fredriks vänner. Många av dem från deras tid i Växjö :)
Så ja vi blev bjudna upp till Göteborg också där jag fick lovat att jag ska lära mig att tycka om havskräftor.
Märkte även igår att det är väldigt lätt att göra ett gott intryck på killar genom att säga att man är kock. I princip det ända du behöver säga ibland för att folk ska avguda dig ;)

Halv tre höll Filip på att somna. Han hade ju varit vaken sen halv fem på morgonen och jobbat. Min klack hade nästan gått av så jag kunde knappt gå :/
Men sjukt glad och hade haft superroligt!



Sen kommer det lite för och efterbilder på spraytan och senkan man ana hur ögonfransarna blev.

FÖRE:


Dock var det en väldigt fin solig dag vilket bidrar till att det var ljust och fint i hela lägenheten.

EFTER:

Mulen dag som gör att det blir lite mörkare i lägenheten. Men jag är fortfarande betydligt brunare!


Och till sist mina ögonfransar:

Så här ser dem ut. Ser rätt naturliga ut och som många har sagt, hade man inte vetat om att jag gjort det hade man inte sett det.
Skön känsla att vakna "sminkad" varje morgon :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Coolt!! det är kul att få göra vid sig ordentligt någon gång! vi ses sen gumman!! hård träning!:)

Postat av: Anonym

hur länge kan du ha ögonfransarna?

2009-03-02 @ 18:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback