Dåligt uppvaknande

För ett par veckor sen sprack duschslangen en kväll när jag duschade. Det var vatten överallt och jag var måttligt nöjd. Dagen efter bytte dem ut slangen som tidigare var en sånn silvrig metallvariant mot en vit i plast. Den var inte bara ful utan den vidgades sig faktiskt väldigt när jag vred på kranen. Lite rädd för att även den skulle spricka men antog att dem visste vad dem sysslade med. My bad...

Imorse klev jag in i duschen och kör samma procedur som vanligt. Jag tar ner duschmunstycket från hållaren och spolar lite vatten nere vid benen för att hitta rätt temperatur. Jag är väldigt känslig och vill liksom inte kliva in med hela kroppen i en dusch som antingen är för kall eller för varm. För att få rätt mix här kräver dessutom milimeterprecision!
När jag sen skulle försöka lirka in den vidgade duschslangen i klykan där duschmunstycket ska sitta då, hör och häpna, lossnar hela stativet från väggen!
Arg som ett bi men orkar inte bry mig utan vill bara att duschen ska vara över, DÅ LOSSNAR SLANGH*VETET OCKSÅ! Och som en dålig TV-repris är hela badrummet åter igen blött!!

Jag blir såå trött....


Ps. För er som undrar så håller mina ögonfransar mellan 6-8 veckor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback