Fredagsmys

Ikväll myser jag för mig själv.
Kom hem vid halv åtta efter en dag på jobb. På med amandinepotatis på spisen och sen stekte jag en bit lax. När potatisen var kokt hällde jag av vattnet och tog sen fram en sauteuse. Hällde i en skvätt olja och sen ner med två gröna sparris som jag skurit i bitar. Delade den kokta potatisen och slängde sen ner den i sauteusen efter några minuter. En minut senare vände jag ner tunnt strimlad purjo, hackad scharlottenlök, delade körsbärstomater, ärtor och dillvippor. Salt och peppar och sen har man en fräsch varm potatissallad. God med lax och en kall sås på creme fraiche, hackad dill, persilja och scharlottenlök och lite vitlök. Salt och peppar såklart och sen var den också klar :)

Sen har jag mest myst i soffan och kollat på Ugly Betty. Ska in i duschen och sen sova med inpackning i natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback