En dag fylld med några av dem jag tycker allra mest om!

Igår var jag inte hemma många minuter kändes det som.
Gick upp klockan åtta efter en ganska så dplig natts sömn. Filip hade ju jobbat natt och kröp ner klockan 6. Sover aldrig riktigt hundra utan honom känns det som.
Sen tvättade jag håret lite snabbt och begav mig till IKEA. Köpte en brandsläckare (efter kaffekokaren insåg vi att de e bra att ha...), en liten idegran med tillhörande kruka och en liten lykta. Dem står nu utanför vår dörr och ger rätt så hög mysfaktor :)
In på Väla där jag bland annat köpte ett skärp till Filip som han länge varit på jakt efter.

Mot stan och klipptid. Har börjat klippa mig på Oss (precis som Dessi och Sandra) vilket är mer studentanpassat än L&L. Slinga och klippa på Oss kostar 700 kr och samma sak kostar 1500 kr på L&L... Hum jag behöver nog inte fundera särskilt länge...
När jag var riktigt glammigt snygg gick jag först en runda på stan och fixade lite småärenden. Sen mötte jag fröken Löfvall! :) Som man saknar den lille knasbollen när man inte längre bor granne!
Men vi har alltid lika roligt när vi ses :)
Fikade först på Waynes där jag fick en varm choklad som inte smakade ens i närheten av choklad... sött och varmt bara... Besviken... Sen kladdkakan smakade "köpe". I kombination var de dock värst. Av någon anledning skar det sig helt och kladdkakan smakade syrligt konstigt. Köpte en iste för att försöka rycka upp smaklökarna och den var helt okej men kunde smakat lite mer.... :/ Lite besviken.
Så när jag hade lagt 105 kr på fika och kände mig lätt rånad gick vi en runda på stan. Massa skvaller och mysprat och framförallt mkt skratt som det alltid är när vi paras ihop :)

Halv fyra körde jag hem till mamma och pappa. Bytte bil och körde in dem till stan, och körde sen hem till Filip.
När jag kom innanför dörren var det knappt lönt att ta av skorna förräns vi var påväg igen. Nu till Lerberget och till svärföräldrarna :)
Där blev det grillat (ja man kan grilla året runt så länge vädret tillåter!) med potatisgratäng och rödvin!
Mer kladdkaka till efterrätt och svärmors kaka spöade ju skiten ut Waynes så klart! :)
Hem strax innan nio för att pussa Filip godnatt och se honom köra iväg till ännu ett nattskifte.
Lite slappande i soffan med Oceans eleven och en julmust sen blev det sängen med en bok om kött :) Skolliteratur kanske jag ska tillägga...



En bild jag hittade på
www.helsingborgaren.se på mitt och Sandras bord aka. "Vårt bord"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en fin vän du ewa! hoppas att vi ses ute idag! Puss puss på dig/SAndraL

2009-11-21 @ 21:36:09
Postat av: carina

Låter som en bra dag! FUnderar också på brandsläckare, tyvärr är jag så in i helvetessnål när det gäller en sådan :P Nu är det julgrejor som gäller :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback