Lite saker som hänt på senaste

  • Jag pluggar och ligger i och har tenta i franska på torsdag. Galet!
  • Förra tisdagen var jag och hälsade på hos Dessi och såg hur dem har det i sitt hus. Riktigt fin och stor potential. Förstår nu hur ni tänkte när ni flyttade till Åstorp :)
  • Jag blev nästan kidnappad när jag var på en känd klädkedja som ligger på Familia i Hyllinge. En butik som man är van vid har tio tusentals kunder samtidigt med oerhört långa köer och där man är glad om expiditerna har tid att säga hej. Så är tydligen inte fallet på Familia. Där var jag ensam i affären och expiditen gick all in och buffade in mig i ett omklädningsrum och frågade mig tre gånger om jag inte behövde något mer som t.ex. trosor... Nej jag behöver fortfarande inte fler trosor... Ser jag ut som någon som behöver tjugo par med tanke på denna envishet? Personlig service ja tack men man kanske ska kunna känna av när kunden är stressad och faktiskt inte vill ha fler trosor? :/
  • Filip lyckades tappa kannan till kaffekokaren så den gick i tusenbitar. Han hämtade sin kaffekokare som han hade haft när han bodde i Växjö. Idag började den ryka för fullt så vi var tvugna att slänga ut den på uteplatsen.... Inte nån direkt tur med kaffekokarna på senaste...
  • Vi hade provmatlagning på Gastro. Tanken var att vi skulle vara par men iom att en elev inte dök upp föll lotten på mig att jobba själv. Det gick helt okej och jag var faktiskt riktigt nöjd med tallrikarna jag skickade ut. Visst fanns det några små detaljer och så som jag velat göra annorlunda men tiden och stressen har en viss inverkan :P Till förrätt filéade jag ut sejrygg som jag sedan bakade och lindade in i sitt eget skinn. Till det gjorde jag tre varianter på blomkål (en kräm, en smörstekt och en crudité) och såsen var ett hummerskum. Varmrätten bestod av ballotine på kycklingbröstet och rökt kycklinglår till det serverade jag karamelliserade syrade gulbetor, bakade lila morötter, potatisblanquette som toppades med friterade lökringar och en smörig syrad portvinssky.
  • Vinterdäcken har åkt på och bilen ser galet oatraktiv ut
  • På måndag åker jag upp till Tilde i Kalmar och bor där två veckor för att ha praktik på Öland (Hotell Borgholm). Hur ska Filip klara sig undrar nu alla? Ja jag vet inte heller riktigt. Jag tackar bara gud för att han bor så nära sina föräldrar ;)

Kommentarer
Postat av: S!!!

hoppas tentan går bra imorgon gumman!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback