En update när det gäller mig och mitt liv

Ja jag vet att jag varit kollosalt dålig på att uppdatera här. Men just nu är det oerhört mkt fokus på min praktik och på skolan. Sen så har Filip frivecka och jag vill umgås så mkt jag bara kan med honom. Dessutom är vi kattvakter sen i lördags och det är ju en del pyssel med det också. Visst en katt sköter sig mkt själv men med tanke på att hon bara är gäst här är det väldigt mkt kelande och gosande för att hon inte ska lida av hemlängtan och trivas så bra som möjligt trotts att hon inte får gå ut som hon brukar.
Hon har jamat hela nätterna innan och jag och Filip har legat sömnlösa ganska mkt. Igår var det helt galet och då blev det att sätta sig framför google för att hitta någon lösning. Tydligen trivs inte katter så bra i stora utrymmen. Visst på dagen kan det vara skönt för dem att kunna gå fritt men på natten är det bättre för dem med ett begränsat område. Då har dem en mindre yta dem anses behöva bevaka och blir på så vis lugnare.
Så i natt fick hon bo i lekrummet och jamade bara lite runt åtta i morse. Skönt.

Igår var jag, Filip och Patrik ute på en liten drinkrunda. Först blev det en drink (och öl för dem) på Helsing. Fick en väldigt citronig drink som var god men hade passat bättre i ett martiniglas och sippat på än ett stort highball glas med sugrör. Bara en tanke...
Satt där och myste och Filip och Patrik snackade om en massa gamla minnen. Väckte lite nostalgiska minnen hos mig som jag också nämnde men fick tyvärr ingen bollplankseffekt :P
Sen gick vi in på utposten. Eller ja vi vände först i dörren på bishops men där var ju deppigare stämning än på en likvaka.
Nachos och rosé redbull gjorde susen. Mängder med folk vilket var lite härligt i lilla helsingborg en onsdag.
Alla påpekar ju att onsdag är lillördag men inte i helsingborg av någon anledning. Här väljer vi ist torsdagen för att sen även gå ut fredag och lördag. Ingen rast och ingen ro.

Ja annars. Praktiken går suveränt och jag stormtrivs med gänget där. Skön avslappnad stämning. Sånn stämning som gör att man även kan ha vägarna förbi på en ledig dag för att bara snacka lite skit. Älskar sånt. Vill ha ett jobb där alla är ett gäng vänner. Inte ett sånt man flyr så fort klockan visar "slut".
Så man kan ju alltid hoppas på att man hamnar där till sommaren :)
Bra mat, bra gäng och härligt läge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback