Liten skolbaserad uppdatering

Äntligen Fredag!

Igår var sista dagen på en hektisk skolvecka och allt var lite sådär halvrörigt men ordnade ändå upp sig.
Fick reda på att jag klarade båda vintentorna och det får man ju vara nöjd med :)
Fick dock lite mersmak och har en annan tanke i bakgrunden nu som jag får begrunda lite innan jag skriver om den här :P
Sen hade vi gruppredovisningar igår som också gav mig lite mersmak faktiskt. Det är trotts allt väldigt intressant med kemi och mat i kombination. T.ex. bör man inte tillaga rabarber i en alluminiumform för då bryter oxalsyran i rabarberna ner aluminiumet.
Vi fick också reda på vem som blev representanter i ledningsgruppen. Jag och Isabella! :) Gött! Inte bara ett sätt att få styra upp saker och ting utan också ett sätt att nätverka och skapa nya kontakter!

Så ja skolan löste sig bra igår och på måndag ska jag till Grand Hotell i Mölle och praktisera :)
Kändes skönt att välja Grand för dem här första tre veckorna. Gillar deras tänk när det gäller närproducerat. Dem har väldigt få leverantörer utan köper näst intill allt från bönder i närheten. Sen har dem väldigt varierande mat. Det är allt från konferans till bröllop (fancy sådana!) till à la carte.
Så det ska bli roligt. Skönt att vara någonstans i närheten av sitt hem :P
Blir lite skillnad när jag i vår ska vara två månader på Grand Hotell i Stockholm ;)

Ja annars är det som sagt mkt skola för tillfället. Helgen ska dock spenderas med Filip och med fallestjejerna imorron :) Blir en liten utgång med drinkar och vin!
Söndag e det nog en sånn ta-itu-med-saker-dag. Även om jag tror att alla tre dagarna kommer ha en liten del sånt...


Kommentarer
Postat av: carina

Åh.. så du ska praktisera där vi ev. ska ha vårt bröllop... fixar du ett fint pris? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback