Matstaden Helsingborg

Igår åkte jag in till stan och mötte Isabella på Waynes. Åt en morotskaka som var lite sådär... Juicen var dessutom så sur och skarp att det kändes som att hela min mun kröp ihop till en liten boll.
När vi var klara där blev det en runda på Kicks, Lagerhaus och VILA. Hittade som tur ingenting. Eller jo det gjorde jag nog men jag köpte iaf ingenting.
Gick sen bort till Asiaten på sundstorget där jag köpte panko, tapioca, agar agar och en påse med mald korriander. Allting är ju så mkt billigare där... Panko är för er som inte vet ett japanskt ströbröd som är lite poröst och fluffigt. Tapicoa kallas också för sagogryn och ser ut som små pärlor när man tillagat dem. Agar agar är ett vegetariskt gelantinpulver som lämpar sig bättre än gelantin i olika sammanhang :)

      



När vi sen var klara där gick vi bort till Mästerlivs för att introducera Isabella till den affären. Dock köpte vi ingenting där.
Gick in på Lagmarks och fönstershoppade där och gick sen till den polska butiken där vi tog en titt.
Bort till Piazza där vi njöt av hur gott det luktade. Ville köpa en massa men nöjde mig med en Firefly Wake Up som är en favorit.

Som sista grej gick vi in på Chocolatte och det var vi rätt nöjda med att ha gjort. För finns det något bättre än butiker som har smakprov?? :)
Smakade ett par olika sorters kola, några marmelader, knäckebrön och lite godis. Mums mums. Var tvungen att köpa något för att inte verka snyltig så jag köpte ett mörkt choklad med havssalt och en tub med choklad- och nötcreme som jag tänkte fylla macrooner med i framtiden.

Lämnade Isabella på planteringen och avslutade med en runda på Willys. Deras grönsaksavdelning är faktiskt riktigt fin om jag får säga det själv. Allt är helt okej i butiken utom borta vid frysdiskarna där det känns väldigt tråkigt. Vilket iofs fryst mat är...
Ja jag köpte iaf 4 olika potatissorter (bakpotatis, sparrispotatis, mandelpotatis, asterix) och en massa annat i grönsaksväg. Hela kylen är grön nu.

Nu ska jag iväg till Gastro och köra dagspass (10.00-17.00) på fredag är det långpanna (10.00-00.00). Men innan fredag kommer onsdag (imorgon) och då är det dax för första tentan!! I vinkunskap... Läskigt...

Ps. Bilderna vill inte hamna så som jag vill ha dem men har inte tid att fixa med det...

Kommentarer
Postat av: Dessi

Vinkunskap lät spännande! Jag vill också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback