Nöjd!

Idag känner jag ett underbart lugn i kroppen. Har fått höra många goda nyheter och fått mycket possitiv kritik av olika människor på senaste.
Igår var det avslutandet på gastros lunchveckor och jag tyckte att vi gjorde ett riktigt bra avslut om jag får säga det själv :)
Dem här veckorna har gjort att några av oss blivit tightare som grupp och vi har fungerat riktigt bra vi som har varit där.
Har lärt mig mycket och tror att jag fått visa det också. Fick till exempel helt och hållet ansvara för en catering i Gastros namn i torsdags och det visar ju också på att dem litar på mig och anser att jag kan göra ett jobb som håller deras standard.

Sen igår var det ju även sk. flyttmiddag här :) Direkt efter att jag slutat på gastro rusade jag hem och lagade middag till gänget som hjälpte mina föräldrar att flytta.
Klockan sex kom dem och vi började med en drink på mangovodka, mangojuice och sprite som var riktigt god :)
Efter det satte vi oss till bords och menyn var följande:
Bröd - manitobabulle, västerbottenbrioche och knäckebröd med vispat brynt smör smaksatt med citronzest
Ammis - smörstekt krutong med v-bottenost crème, chips på lufttorkad skinka, tomatconcassé och ostcrisp. En variant av varm macka :)
Hummer - kokt hummer med basilikaaioli, krutonger, tunnt skuren avocado, pärlor av gurka, bakade tomater och skott
Soppa - rökig consommé på kyckling (klarad buljong) med kycklingklubba, murklor och svamppulver
Fisk - bakad torsk med variation på blomkål (smörstekt, puré och flarn) samt smörstekta trattkantareller och musselskum.
Mellanrätt - flädersorbet med äpplerom för att rensa smaklökarna.
Gris - gris confiterad på 70 grader i 12 timmar med pinjenötspuré, aprikoser, friterad kapris och rödvinssky
Lamm/Oxe - rosastekt lammfilé med mörkokt plockad oxsvans, potatisterrin och variation på betor samt portvinsinkokta lökar
Ost - västerbottenost med pain d'epicecrumble och fikonmarmelad
Predessert - variation på äpple med sorbet, skum, oblat (tunnt utstansat skivat äpple) och gelé samt rosmarintoffé, marängsmulor.
Dessert - rekonstruktion av morotskaka med kakbotten, philadelphiamousse, karamelliserade morötter, morotsgranité samt kokosflagor och kokosskum.
Kaffegodis - blåbärstryffel, tryffel med äpple och kanel samt mjölkchokladpannacotta.

Behöver jag säga att vi var duktigt mätta på slutet?
Bilder kommer iaf senare :)

Kommentarer
Postat av: Dessi

Herregud vilken brakmiddag! Grym du är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback